Wednesday, December 21, 2011

INSPIRATION: WHEN IN DOUBT GIVE A BOOK!




Because I'm a huge fan of the sentence " When in doubt give a book" which is itself a remake of the famous one " When in doubt take a bath" by Mae West, I recommend this amazing book "The Art of Immersion: How the Digital Generation is remaking Hollywood, Madison Avenue, and the way we tell stories" by Frank Rose. A field guide to the visionaries—and the fans—who are reinventing the art of storytelling. 


Porque sou uma grande fã da frase " Quando em dúvida oferece um livro" que é ela própria um remake da famosa citação " Quando em dúvida tomo um banho" de Mae West, recomendo vivamente este fantástico livro " The Art of Immersion: How the Digital Generation is remaking Hollywood, Madison Avenue, and the way we tell stories" de Frank Rose. Um guia essencial para os visionários - e fãs - que estão a reinventar a arte de contar histórias.


Not long ago we were spectators, passive consumers of mass media. Now, on YouTube and blogs and Facebook and Twitter, we are media. And while we watch more television than ever before, how we watch it is changing in ways we have barely slowed down to register. No longer content in our traditional role as couch potatoes, we approach television shows, movies, even advertising as invitations to participate—as experiences to immerse ourselves in at will. Wired contributing editor Frank Rose introduces us to the people who are reshaping media for a two-way world—people like Will Wright (The Sims), James Cameron (Avatar), Damon Lindelof (Lost), and dozens of others whose ideas are changing how we play, how we chill, and even how we think. The Art of Immersion is an eye-opening look at the shifting shape of entertainment today.

Não há muito tempo nós eramos simples espectadores, consumidores passivos dos mass media. Agora, com o YouTube, blogs, e o Facebook e Twitter, nós somos os media. Enquanto consumimos televisão mais do que nunca, a forma como a vemos está  a mudar radicalmente. Não nos contentamos mais com o papel tradicional de pantufas e sofá, os shows de televisão, cinema, e até os anúncios convidam-nos a participar - como experiências a mergulhar nós próprios na sua vontade. Frank Rose introduz-nos, assim, às pessoas que estão a remodelar os media para um mundo de duas vias - pessoas como Will Wright (The Sims), James Cameron (Avatar), Damon Lindelof (Lost), e muitos outros cujas ideias estão a mudar a forma como jogamos, como nos entretemos e até como pensamos. The Art of Immersion é uma janela aberta de como está a mudar o entretenimento hoje.   

(Amazon) (Audible.com ) ( iTunes books / Audio )

1 comment:

  1. A capa deste livro fez-me lembrar imediatamente a coleção da Paco Rabanne pelo Manish Arora! eheh O livro que mais gostaria de ter agora seria o do McQueen, que está agora em todo o lado, mas é tão caro e tenho ainda compras de Natal para fazer que vou ter que adiar a compra! :(

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