Wednesday, May 18, 2011

INSPIRATION: SELF DANCING




I don't know better way to relax that put my music and moving all my body... it's an instant way to get the mind's free. Dance should be a more respected and recommended therapeutic to all cases of depression and low self-esteeem. I use to put my old vinyl with Brazilian music - Toquinho, Joao Gilberto, Chico Buarque - or instead in the more depressed moments Love Me or Leave Me by Nina Simone and dance strongly in every rooms. It fixes almost everything.

Não conheço melhor maneira de relaxar do que por a minha musica bem alta e dançar com o corpo todo.... a forma instantanea de libertar a mente. A dança devia ser uma terapeutica mais respeitada e recomendada para todos os casos de depressão e baixa auto-estima. Tenho por hábito colocar os meus velhos discos de música brasileira - Toquinho, João Gilberto, Chico Buarque - e nos momentos mais depressivos "Love Me or Leave Me" de Nina Simone e agitar-me fortemente pela casa toda. Cura quase tudo!  


Photos by Andreas Öhlund via LundLund

No comments:

Post a Comment