Monday, December 6, 2010

Daily inspiration: STAR SIGNS AND FASHION


I am a Scorpian girl! What is your kind...?
Sou uma escorpiã! E tu que género de rapariga és?



I love Fashion because ... no mischievous games! I buy Fashion and I get happy until it leaves the nearest Season; So I go to buy Fashion again and again but it lying to me and betray me  over again whenever a new trend emerges in the neighborhood of style.
Gosto da moda porque... não há jogos traiçoeiros! Eu compro a moda e fico feliz até que ela me abandona na estação mais próxima; Volto a compra-la e ela volta a mentir-me e a atraiçoar-me sempre que uma nova tendência surge no bairro do estilo.





It is a fair game which I know all the rules, nuances and mistakes ... this is more than we expect nowadays from people and things. Fashion is what it is, no secrets involved. I like when it lies to me… as the song said! 
É um jogo limpo do qual conheço todas as regras, subtilezas e enganos... isto é mais do que podemos esperar nos nossos dias de pessoas e coisas. A moda é o que é, nada menos, nada mais, não há segredos envolvidos. Eu gosto quando ela me mente… como diz a canção!









I’m a Scorpion girl… I love to seduce and to be seduced and Fashion seduces me all the time, I know it’s not forever... a trend is like love at first sight - it lasts as long it lasts but while it lasts it’s so intense and pure!   
Sou uma escorpiã... por isso adoro seduzir e ser seduzida e a Moda seduz-me constantemente, eu sei que não é para sempre, uma tendência é como o amor á primeira vista: Dura enquanto durar mas enquanto dura é um sentimento intenso e puro.






Fashion is life in its constant flow, the fashion is on time and I love living in the present, but always influenced by what it was. What fashion was determine what fashion is ... I have no doubt about it. Fashion is the reinvention of the past to be experienced today with glamour and style. But fashion is also a prediction of what will be in the future, fashion provides the beauty of the future.

A moda é a vida no seu constante fluir, a moda é o momento e eu adoro viver no presente, mas, sempre influenciada por aquilo que foi. O que a moda foi determinará o que a moda será… eu não tenho dúvidas sobre isso. A moda é a reinvenção do passado para ser vivido hoje com glamour e estilo. Mas, a moda é também uma predição daquilo que seremos no futuro, a moda prevê a beleza do futuro.





Some believe that the signs determine how one views the world and interpret reality and how the cosmos was organized at the time of our birth is crucial in our character. I am a person of strong passions and equally strong is the passion I have for fashion! Coincidence?! Há quem acredite que os signos determinam a forma como se vê o mundo e se interpreta a realidade, e que a forma como o cosmos se organizou no momento do nosso nascimento é determinante no nosso carácter. Eu sou uma pessoa de paixões fortes e é igualmente forte a paixão que nutro pela moda! Coincidência?!





And you what kind of fashionist are you? Which is your star sign?
E tu que tipo de fashionist és? Qual é o teu signo?
 
Fashion editorial originally published in VOGUE UK December 2010
Photographed by Tim Gutt

No comments:

Post a Comment