Monday, March 4, 2013

GIVENCHY FALL 2013 - RIccardo Tisci did it again!





When you had watched hundreds of fashion shows, after several fashion weeks, the question that arises is: How do you get the attention from an exhausted public and how can you amazed audiences getting people that matter to talk about it? The Paris fashion week is the last script of the major fashion capitals. You had been in New York, then London and you went to Milan a bit tired .. what can make you still vibrate? And the answer is Riccardo Tisci for Givenchy. And I think you got all the picture.

In recent years it has been Givenchy, together with Prada, Isabel Marant and few more, who drove trends which were followed by thousands street stars and stylists around the world. These brands have the power to elect the fashion protagonists of a season and become iconic objects from our everyday lives which had always been there: The Marant's sneakers and Givenchy's sweatshirts are good examples. Probably the colored snakeskin boots from this collection will be the followed ladies. The sweatshirts are going on as an obsession, and Bambi was revisited for a romantic and naive mood, absolutely seductive.

In fact this collection have a great impact in my busy, busy life as such a point that when I saw it I stopped whatever I was doing to write this post. After all, this was the goal of Tisci, wasn't it? Well, the task was accomplished.



Quando se assiste a centenas de desfiles, após várias semanas de moda seguidas, a questão que se coloca é: Como é que se consegue surpreender um público exausto e levar as pessoas que interessam a falar disso? A semana da moda de Paris é a última do roteiro das principais capitais da moda. Já se foi até Nova Iorque, caminhamos até Londres e rumámos a Milão... o que é que nos pode fazer ainda vibrar? E a resposta é Riccardo Tisci para a Givenchy. E acho que com isto disse tudo.

Nos últimos anos a Givenchy tem sido, a par da Prada, Isabel Marant e de poucas mais, a impulsionar tendências que depois são seguidas por milhares nas ruas de todo o mundo. Estas marcas têm o condão de eleger os protagonistas  da moda de uma estação e tornar icónicos objetos do nosso quotidiano que senpre estiveram lá: O ténis de Marant e a sweatshirts de Givenchy são bem o exemplo disso. Provavelmente as botas coloridas de pele de cobra desta coleção serão as senhoras que se seguem. As sweatshirts continuam e a Bambi foi revisitada para uma moda romântica e ingénua, absolutamente sedutora.

De facto esta coleção conseguiu o impacto tal a ponto de fazer parar a minha atarefadissima  vida destas últimas semana, para escrever este post. Afinal, não era esse o objetivo de Tisci? Objetivo cumprido. 














No comments:

Post a Comment