Thursday, June 21, 2012

INSPIRATION: JEFFREY CAMPBELL





I must confess that The Jeffrey Campbell's freak vibes let me a bit confused. Ok, every women want shoes that seems true skyscrapers to get a few more inches and look skinner, and the most of the shoes with these physical properties are impossible to walk with in day to day basis. I think the impossible high platforms associated with a utter comfort was the big joker of Campbell's shoes. Are they beautiful? It depends of the outfit and the woman who wears them, particularly the attitude. In my opinion few woman has the right attitude to look amazing with a pair of Jeffrey's. But this is only me by me, maybe I'm breaking some fashion rules and trend prejudices, and tomorrow all my dear followers will go away, and Fashion Heroines will go bankrupt for lack of visitors. I hope not! I'm just saying...

However, I can only say: Please be very careful with imitations of Jeffrey Campbell's, ok? There is nothing worse than a fake article inspired from an original freak! Belive me that there is no "right" attitude to save you . If you do not have budget to buy a real freak Jeffrey's, think in a pair of flat ballerinas who are also comfortable!

Já há algum tempo que ando para confessar um dos meus maiores pecados de moda: As vibrações "freak" de Jeffrey Campbell deixam-me um pouco confusa! ( Pronto já disse!). Ok, todas ( ou na sua maioria) as mulheres desejam ser mais altas e parecer mais magras e os sapatos impossivelmente altos conseguem fazer esse milagre. Todavia, quem é que consegue andar em cima de uma arranha-céus todo o santo dia, ainda por cima na calçada portuguesa? (Bah! que certamente foi inventada por homens que só usavam sapatilhas!). Quanto a mim o grande joker dos sapatos Jeffrey Campbell é que aliam o facto de serem altissimos a serem extremamente confortáveis, graças ao conceito bem aplicado de plataforma e à qualidade dos materiais com que são fabricados. Mas, são lindos? Bem depende... do restante outfit e da mulher que os usa, particularmente da atitude. Na minha opinião poucas mulheres conseguem ter a atitude certa para usar uns Jeffrey's. Mas, isso sou só eu delirando... tenho a sensação de que estou para aqui a quebrar uma data de regras de moda e de preconceitos de tedências, e amanhã todos os meus seguidores foram embora e o Fashion Heroines entrará em bancarrota por falta de visitantes. Mas, espero que não.

Contudo, não posso deixar de dizer: Por favor tenham muito cuidado com as imitações dos Jeffrey Campbell, ok? Não há nada pior que um artigo fake inspirado num artigo original freak! Vão por mim que aí não há atitude que vos valha. Se não têm budget para os verdadeiros freak Jeffrey's comprem umas sabrinas que são igualmente confortáveis!!!    


No comments:

Post a Comment