Friday, February 17, 2012

NEW YORK FASHION WEEK: THOM BROWNE FALL/WINTER 2012-13

















The Thom Browne's fall/ winter 2012 women's collection was one of the most inspirational and conceptual fashion shows from New York Fashion week. The showing of  started with a eulogy delivered before a row of 10 open, coffin-like boxes, each occupied by a gray-suited model whose face and and hands were covered in gauzy white fabric. The beautiful 11 models of the show represented all the women who loved life, loved fashion, and died for fashion.

A colecção Outono/Inverno 2012-13 de Thom Browne foi apresentada num dos desfiles mais inspiradores e conceptuais da semana da moda de Nova Iorque. O show começou com um  panegírico proferido antes da abertura de uma fila de 10 caixões, cada um ocupado por uma modelo vestida com um fato cinza com face e mãos cobertas por gaze branco numa simbologia de renascimento. As fantásticas 11 modelos representaram as mulheres que amam a vida, amam a moda e morrem pela moda.   






If the monocromatic color pallette of white, black and grey didn't catch the eye, it was the texture that ran the collection. Each piece used a multitude of different fabrics - cable knits, tweeds, tulle, flannel and fur - folded, buttoned, draped and layered into swales, sculpted into geometric humps and bumps and festooned with mirrored squares or flattened fabric foxes.

Se a monocromatica palete de cor em branco, negro e cinzento não encheram o olho, o mesmo não se pode dizer da textura que regeu toda a colecção. Em cada peça foi usada uma enorme variedade de tecidos - fio de lã, tweed, flanela, tule e pêlo - moldado, abotoado e drapeado em camadas achatadas, esculpido e enfeitados com quadrados de espelhos.



 
Some pieces used the fabric to create the same kind of graceful architectural curves and arcs Frank Gehry renders in undulating metal, while others were shaped from below and beneath, using bustles, boning and other hidden infrastructure to create beautifully misshapen silhouettes.

Algumas das peças usaram o tecido para criar o mesmo tipo de graciosas e arquitecturais curvas semelhantes aos arcos de Frank Gehry em ondulantes estruturas de metal, enquanto outras peças foram moldadas a partir de baixo para cima, provocando movimento através de infraestruturas escondidas para criar lindissimas silhuetas desconstruidas.  

There is a great similarity between the style of Thom Browne and the imaginary world of Tim Burton, both of the worlds explore the same ethereal fantasy, only apparently with a little conexion with reality (the fashion show's soundtrack, was drawn from Tim Burton movies), and it was easy to remind Rei Kawakubo's exaggerated body modification.

Existe uma vincada semelhança entre o estilo de Thom Browne e o mundo imaginário de Tim Burton, e não foipor acaso que a banda sonora do desfile foi inspirada nas músicas dos filmes de Burton. Ambos, designer e cineasta, exploram uma fantasia etérea que só aparentemente nada tem a ver com a realidade, sendo mesmo uma métafora poética do mundo real. Por outro lado, não foi dificil lembrar-nos constantemente das modificações exageradas do corpo operadas por Rei Kawakubo de que sou fã absoluta.

  


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