Monday, June 6, 2011

INSPIRATION: MY FIRST POEM


I was about 4 years old when I wrote my fist poem for my cousin Helena's school contest. Helena was 5 years older then me, and she won the contest with my little poem. It was something like that...
"Love is... the children of a school keep the hands together in a great circle"  
Since then I never stoped trying to understand what love is... and I'm not tired yet! How naïf is that?

Tinha os meus 4 anos quando escrevi o meu primeiro poema para um concurso na escola da minha prima Helena que é 5 anos mais velha do que eu. E ela ganhou o concurso com o meu pequeno poema que ilustrava um cartaz feito por ela (foi um trabalho de equipa!). Era mais ou menos assim...
"Amor é... as crianças de uma escola darem as mãos todas juntas numa grande roda" 
Desde então que não parei de tentar entender o amor... e ainda não estou cansada! Quanto naïf é isto?


Photo via The Neverending Story

No comments:

Post a Comment