Thursday, May 12, 2011

INSPIRATION: TOPSY-TURVY...

This inspired me today...


Balcon by Philippe Ramette
 Sometimes... we need to look at things in a different perspective... but that day never comes. Today it's the day, I said to me everyday! Of course I'm afraid that my world gets topsy-turvy, but you know, if I looked everyday to the same window I never get all the picture.
Por vezes... precisamos de olhar as coisas noutra perspectiva... mas esse dia nunca chega. Hoje é o dia, repetimos para nós mesmos vezes sem conta. Claro que tenho receio que o meu mundo de quede de cabeça para baixo, mas, se olhar sempre para a mesma janela nunca serei capaz de ver a paisagem inteira.


Sometimes... I can't look my future neither my past because I don't forget neither forgive myself that I had driven my life so badly. So I became a kind of cloud and I keep my eyes wide shut. But this is absolutely wrong because with this bad attitude I only pledge my present day. The future doesn't exist why do I care about something I don't know? I'm trying to be a now-person with long lasting feelings. Regret is the most useless thing ever invented! No more sorriness.

Por vezes... temo olhar para o futuro assim como não consigo olhar para o passado porque ainda não consegui esquecer nem perdoar-me que por vezes tenha conduzido a minha vida tão mal. Então, torno-me uma espécie de nuvem e fecho bem os olhos. Mas, isto é absolutamente errado porque esta péssima atitude só penhora os meus dias presentes. O futuro não existe porquê chatearmo-nos com aquilo que desconhecemos? Tento ser uma pessoa espontânea com sentimentos duradouros. O arrependimento é a coisa mais inútil que alguma vez se inventou!




Sometimes... I wish to be abnormally happy about life. Go, problems! Go, lack of money! Go, non-inspirational tasks! Go, 9 to 5 offices! Go, places which I will not go ever! Go, bad feelings! Go, bad attitude about...! Go, bad hair days! Go, shoes I will not have, ever! Go, ugly things I can't stop seeing everyday! Go, french garlic soup! Go, sushi I can´t afford! Go, SPA days I can´t allow me! Go, bad sad people! go, blue nights and gray days! Go in and out it-girls' statements! Go, very thin people on diet! Go, people who like to be victim! Go, good luck that isn't for me! Go, bad luck that loves me!

... Woooooooooooooo, tomorrow is 13, Friday!

Às vezes... desejo ser anormalmente feliz com a vida. Xô problemas! Xô falta de dinheiro! Xô maus sentimentos! Xô má atitude sobe...! Xô, dias péssimos! Xô, sapatos que nunca terei! Xô, coisas feias que não posso deixar de ver todos os dias! Xô, sopa de alho francês! Xô, sushi que não posso pagar! Xô, dias de Spa a que me não posso permitir! Xô, pessoas tristemente más! Xô, noites tristes e dias cinzentos! Xô, regras in-e-out das celebridades! Xô, gente magrérrima sempre em dieta! Xô, pessoas que se armam em vitimas! Xô boa sorte que não me grama! Xô, má sorte que não me vences!

... Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh, amanhã é Sexta, 13!



  

No comments:

Post a Comment