Sunday, May 22, 2011

INSPIRATION: LADY LIKE




Last Saturday I invited my husband to play-street style fashion with me...so just before we went to José António Tenente's fashion show at "Chiado In Fashion" (Lisbon) he took these shoots my best lady like style. I'm not a tie's person but this top which Rose (a Brazilian artist and friend) gave me, it's really a great gift! It was so windy that it was pretty hard to keep my hair out of my face and the amazing collar of the top didn't stay quiet for a moment neither the back tie. Od course we had lots of fun with the windy situation! I took my best vain face and expensive affected mood and ... VOILÀ! 

O sábado passado convidei o meu marido para brincarmos à moda street style ... e mesmo antes de sairmos para assistir ao desfile de José António Tenente no "Chiado na Moda", ele tirou estas fotos ao meu melhor estilo lady like. Não sou uma pessoa de laçarotes mas este top laranja que a minha amiga e artista brasileira Rose me ofereceu é realmente fantástico. Estava uma ventania descomunal e o meu cabelo parecia um espanador nos seus piores dias e era quase impossível manter a gola do top no lugar onde seria suposto estar - em volta do meu pescoço sem que me afogasse nela. E o laço atrás que o meu marido levou meia hora a "construir" esvoaçava como se tivesse vontade própria. Claro que nos divertimos imenso com a situação e eu aproveitei para fazer a minha expressão mais vaidosa e afectada, e ... VOILÀ!       

 











And the usual fact-shit:

Orange silk top by TVZ  (Brazilian label)
Lanidor pants
Clutch by Francesco Biasia
Watch by Guess
Vintage sunglasses by Ray Ban 
Shoes by Zara
Bracelets by Coccinelle 
Ring by Pedra Dura





No comments:

Post a Comment