Friday, February 25, 2011

PRADA FALL 2011! GOD I LOVE PRADA!!!



God, I love Prada! Miuccia Prada is my fashion heroine and her work took my heart for what ready fashion should be - a free sophisticated and innovated spirit! And she can... she designs for a woman who is at the same time sophisticated without loosing her innocence. She took the girly chichés and and re-interpreted them in a very chic way. I love that... if I could afford I will buy all this staff... coats, dresses, shoes and bags from this Fall 2011 collection.  Miuccia also evocates one of my favourite pieces of the fashion history in what modernism is concern - the Mondrian's block print dress of Yves Saint Laurent from 1965.
xxx
Meu Deus, eu adoro Prada! Miuccia Prada é a minha fashion heroine favorita e o seu trabalho leva-me o coração para o a definição do que moda de pronto-a-vestir deve ser: Um espirito livre e sofisticado! E Miuccia pode... ela cria para uma mulher sofisticada que não deseja perder a sua inocência, e isso é mais sexy do que pôr mulheres semi-nuas na passerelle. Miuccia pega nos clichés femininos e re-interpreta-os de uma forma chic e contemporânea. E eu adoro isso... se eu pudesse compraria tudo, desde casacos, vestidos, sapatos e malas desta colecção para o próximo Outono. Ainda por cima Miuccia Prada atreve-se a evocar umas das minhas peças favoritas da história da moda e icónicas do modernismo - O vestido de Mondrian criado por Yves Saint Laurent em 1965. A cereja e o bolo inteiro!









More photos HERE

1 comment:

  1. this collection is A M A Z I N G !!! I love it!

    http://monsieurmauro.blogspot.com

    ReplyDelete