Monday, February 14, 2011

FIVE MINUTES OF NOT FAKE ROMANCE (IS IT A FICTION?)














Não, não vos vou falar do que é para mim o Amor. Nem como acho foleiro a comercialização do Amor num dia por ano, onde balões, massagens de spas e rosas vermelhas sobem ao nível dos sonhos que nunca deviam ser foleiros. Não vos vou falar das minhas desilusões amorosas e das minhas expectativas frustadas nestes 45 anos de vida. Nem sequer vos vou falar na falta de rima poética que hoje os casais colocam nas suas vidas pequenas, no deficit de atenção que sofrem os membros de uma mesma familia em prol de outros interesses que o nosso modelo social torna imperativos de vida. Não vos vou falar nada disso. A hipócrisia é um vicio reconhecido por todos, mas, do qual poucos se querem curar. A hipócrisia é necessária e vital para a nossa sobrevivência, e à da sociedade que ajudámos a construir. Seria muito inconsequente ou candida se pensasse que podiamos viver sem falsificações, quer de malas quer de sentimentos. Portanto, não vos quero falar de nada disso, tudo isso já todos sabem, ou desconfiam, ou não querem saber. Ás vezes penso que criamos um mundo onde os sentimentos são tão incómodos que precisamos de criar um dia para nele concentrarmos todos os actos que não conseguimos fazer na rotina dos nossos dias. E isso é triste quando se trata do Amor! Assim, nesse dia a que chamamos especial fazemos uma espécie de "confissão" para nos lavarmos dos pecados que durante o ano fizemos contra o amor (ou o ser amado), só que o confessor não é o padre da paróquia mais próxima, mas, a loja (seja Prada ou dos chineses) onde vamos lavar a alma e acariciar o amor, às vezes com a mesma indiferença com que bebemos água. Aliás, fazemos sexo como quem bebe água, mas, é de amor que temos sede! Enfim, não era nada disto que vos queria falar... Queria falar-vos deste editorial de produção nacional com peças da colecção Primavera/Verão da H&M. Talvez, pelo mote ser o romantismo, deixei-me levar... desculpem-me!

xxx

No, I am not going to talk about what Love is to me. I'm not talking about how corny is the marketing of love once a year, where balloons, spa massages, and red roses take the dreams' high level, when dreams shouldn't never be corny. There's no way to talk about my heartbreak crisis and frustrated love expectations of my 45 years of life without being indulgent. I will not even mention the lack of poetic rhyme that current couples usually put in their small lives; I will not mention the deficit of attention and care that the members of the same family suffered in silent in favor of other interests that our social life's style makes imperative to survive. I will say anything about hypocrisy. Hypocrisy is a vice acknowledged by all, but which few would want to heal. The hypocrisy is necessary and vital to our survival, and the survival of the society that we helped build. It would be very reckless or naive of me if I could thing that we could live without fake, fake is a permanent need either in bags or feelings, because some bags and feelings are to expensive to our purse or our heart. Therefore, I do not want to talk about that, you all know that, or suspect, or do not want to know. Sometimes I think we had created a world where feelings are so annoying that we need to create a "special" day for them to focus all the acts we cannot do in our diary routine. And it's sad when it comes to Love! Thus, we call this "special" day to make a kind of "confession" to wash the sins that we made during the year against feelings like Love (or the loved one), but the confessor is not the nearest parish priest, the confessor is the nearest shop (either Prada boutique or the Chinese store) which will cleanse our soul and cherish the love for the short moments of the purchase which will during an entire year of salvation. Moreover, in our day life we have sex as those who drink water after some days in the desert, but love is what we are thirsty for! Anyway, this wasn't what I wanted to talk about ... I wanted to tell you about this fashion editorial of national production made with beautiful pieces of Spring / Summer collection for H&M. Perhaps,  because the editorial's theme is the romance, I let myself go ... excuse me!


CREDITS:
Text. Paula Lamares
Photos: Simon Frederick
Styling: SU V.
Make-up artist: Sara Menitra
Model: Nikola Muzikova

Clothes: H&M s/s 2011 collection


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