Monday, January 31, 2011

SPFW: JULIANA JABOUR WINTER 2011



Juliana Jabour is one of my favorite Brazilian griffes that we can buy in Portugal. What fascinated me most was the brand’s investment in strong colors and the hot silhouette composed of mini-skirts and female volumes on top. In Winter 2011 collection, presented yesterday at S. Paulo Fashion Week, Juliana Jabour made a big turning in what was her dominant line, presenting us with a palette of muted colors and maxi-loop clothing drop over the body (except the mini dress used by actress Fernanda Lima). No less sexy and more contemporary, this collection very inspired in the '70s, fascinated me even more, plenty of the urban vibes and the "effortless" style of  Alexa Chung.


Juliana Jabour é uma das minhas griffes brasileiras preferidas à venda em Portugal. O que mais me fascinou na marca foi a aposta em cores fortes e marcantes e a silhueta sensual composta de saias curtas e volumes femininos em cima. Nesta colecção Inverno 2011, apresentada ontem na Fashion Week de S. Paulo, Juliana Jabour fez uma grande inflexão naquilo que era a sua linha dominante, apresentando-nos uma paleta de cores sóbrias e roupa maxi em malha a cair pelo corpo (excepto o vestido mini usado pela actriz Fernanda Lima). Não menos sensual e muito mais contemporânea, esta colecção muito inspirada nos anos 70, fascinou-me ainda mais, a lembrar o estilo urbano e muito "effortless" (sem esforço) de Alexa Chung.  






Source: More photos HERE 

No comments:

Post a Comment