Wednesday, May 11, 2011

INSPIRATION: FOX GIRL... AND ME.

It's really hard to be closed in a office when sunny days like today are claiming by open air, beach, gardens, outdoor thoughts...
É-me realmente muito difícil estar fechada num escritório com dias solares destes que clamam por ar, praia, jardins, pensamentos livres...





What would I like to do...? To take my camera and make great photos of beach's people in nice relax outfits, maybe to take an ice cream and more photos.
O que eu gostaria de fazer...? Pegar na minha camera e fazer fotos fantásticas de pessoas na praia em outfits descontraídos, tomar um gelado e depois mais fotos.





It's very late of the night when I write this but I already know that tomorrow morning I will go work in a office all day and no time to disapear for a while and take my time in a cool and bright place. I don't know how much time I can stand this job but now I have a kind of dark state of mind, tomorrow I will be better...
I'm sure!

 Já é muito tarde quando escrevo isto noite adentro e sei que amanhã vou passar o dia no escritório sem tempo para desaparecer e passar o meu tempo num sítio cool e luminoso. Não sei se vou aguentar este trabalho por muito mais tempo, mas, também sei que a estou a ter agora pensamentos negros que amanhã com a luz do dia desaparecerão...
Tenho a certeza!




It usually don't complain about myself of my life because I haven't really good reasons for complain... but today, late of the night, I wish not stay here waiting for... another office's day! I have nothing against offices but I need take a breathe and get some inspiration away. Then I remember my quote ...
"Travel is never a place but another different way to see things". 

Não é meu costume queixar-me de mim própria ou da vida porque não tenho realmente razões de queixa... se compararmos com a maior parte da população do globo! Mas, agora, tarde na noite, desejo não estar aqui à espera de mais um dia rotineiro... no escritório. Não tenho nada contra escritórios que nos pagam o pão e os livros e os filmes... mas, preciso de respirar e encontrar alguma inspiração longe. Depois lembro-me...
"Viajar nunca é um lugar mas uma maneira diferente de ver as coisas"






And then I take some peace to sleep with the angels of my freedom!
E então consigo alguma pacificação para dormir com os anjos da minha liberdade.


Text: Paula Lamares
Photos Jason Lee Perry for Stone Cold Fox 2011

No comments:

Post a Comment